Wysyłka w ciągu: towar dostępny po potwierdzeniu - proszę o kontakt
Cena przesyłki:
299
Transport firmowy lub kurier - o szczegóły zapytaj handlowca299
Kod kreskowy:
EAN:
5903228142628
Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji
Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.
Szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS!
Eduterapeutica Lux ADHD do pracy z dziećmi w wieku 6-10 lat.
Pakiet przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii dzieci wwieku 6–10 lat, które mają zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne oraz problemy w koncentrowaniu się.
Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom,
bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka,
z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia,
bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi,
zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD,
zaobserwujesz szybkie efekty terapii.
Korzyści dla dziecka:
z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację,
rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych,
pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się,
chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka.
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają:
zdiagnozowane ADHD,
symptomy zachowań bez diagnozy,
wysoką wrażliwość,
trudności emocjonalne,
problemy w koncentrowaniu się.
Zapisz się do Akademii Terapeuty!
Dowiedz się więcej o Akademii i zapisz się -> ZAPISUJĘ SIĘ
Pakiet Eduterapeutica Lux ADHD zawiera:
105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie,
5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
szkolenie on-line dla nauczycieli,
długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli.
Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica Lux ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:
MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.
MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społecznych wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.
MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.
MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością , nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością. Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD.
Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.
Terapia jest konieczna
ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością .W przypadku dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji.
Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów
Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.
Od czego rozpocząć terapie?
Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5. roku życia dziecka ze względu na neuroplastyczność mózgu.
Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.
Parametry:
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.